Hur många galaxer har upptäckts?
Unicorn
2013-09-25 11:24:52 UTC

Jag vet att Andromeda är vår närmaste galax. Men hur många kända galaxer har upptäckts och vad är de?

2013-09-25 11:58:42 UTC

Först är den närmaste galaxen till oss inte Andromeda, enligt NASA-baserade sidan "De närmaste galaxerna", ansågs den tills nyligen vara Canis Major Dwarf Galaxy vid cirka 42 000 ljusår bort. Men nyligen finns det förslag på att det närmare Omega Centauri Globular Cluster kan vara en störd dvärggalax ( En annan källa).

Nu, som svar till din andra fråga om hur många galaxer det finns - det finns ett globalt projekt som heter Galaxy Zoo som försöker katalogisera och klassificera alla observerade galaxer hittills, enligt Galaxy Zoo för astronomer sida, hittills har de

• hela Sloan Digital Sky Survey spektroskopiska prov och alla befintliga Hubble Space Telescope-undersökningar (cirka 1,5 miljoner galaxer totalt).

Bild: Hubble Ultra-Deep Field som innehåller över 10 000 objekt, varav majoriteten är galaxer. Bilden är bara lite över 3 bågminuter över - en liten bit av himlen.

Hubble Ultra Deep Field

Francesco Montesano
2013-09-25 13:00:37 UTC

Om du vill veta antalet spektroskopiskt bekräftade galaxer är antalet som ges av UV-D ungefär korrekt.

Men det faktiska antalet galaxer som har observerats är storleksordningen större.

Det fall jag känner till är Sloan Digital Sky Survey 3 (SDSS3): de observerade ungefär en tredjedel av himlen med hjälp av fem olika filter mellan optisk och nära infraröd. Av alla föremål som upptäcks 208.478.448 är galaxer. Och av dessa 1,5 till 2 miljoner kommer spektrumet att mätas i mitten av nästa år. Mer information här

Till dessa siffror måste du lägga till galaxer som observerats av undersökningar i olika delar av himlen, djupare än SDSS (vilket innebär att de kan se svagare och / eller fler biljetter bort).

Förresten, om minnet inte misslyckas med mig, ger uppskattningar cirka 10 ^ 10 galaxer i det observerade universum